Само информация - Как се връщаме на руския пазар

в. 24 часа
Как се връщаме на руския пазар
15.08.2005
15,5 млн. лв. ще струва център за наши храни до Москва
брой 220
ТИХОМИР ТОНЧЕВ
страница 20
Опит за връщане на загубените ни позиции на руския пазар прави земеделското министерство. Министерският съвет разреши от бюджета на агроведомството да се отпуснат 1,5 млн. лв. за изработване на работен проект и маркетингово проучване. Ще се прави голям дистрибуционен център за български хранителни стоки на 30 дка в град Подолск, на 60 км от Москва. Сериозната работа започва наесен и до края на 2005 г. трябва да са готови предпроектните проучвания и да се подпишат договорите за финансиране и строеж. Първата копка пък се очаква да бъде факт догодина.
Това е единствената ни възможност да хванем последния вагон на последния влак към руския пазар, заяви земеделският министър в оставка Нихат Кабил. Работата по проекта е започнала още през 2002 г. Идеята била да се отговори на новите реалности на пазара в Русия, който вече е доминиран от големите търговски вериги, които имали свои изисквания. Подобни дистрибуционни центрове за стоки в Москва пък вече имали китайци, корейци и ирландци.
15,5 млн. лв. ще струва центърът за стоки в Подолск, показват предварителните разчети. Руснаците били готови да възложат изграждането му на българска фирма, споменали, че познават добре качеството на строежите на "Главболгарстрой". Финансирането ще се подели по 50% между българо-руско дружество. Фирмата от наша страна ще се казва "Болгарпродукт". В нея земеделското министерство ще има 34%, а останалите ще се разпределят между общинските тържища Пазарджик, Долни Дъбник, Баните и Марица. Дялове ще имат и търговски фирми от винарството - "Вини Сливен ", от консервната индустрия- "Тропик",Шумен", както и месо и млекопреработватели.
"Болгарпродукт" ще е отворено за участие на нови фирми, идеята е от 34-те процента на земеделското министерство да могат да се купуват акции от компании, които ще пожелаят да се включат в проекта впоследствие, обясни Кабил. Всяка наша фирма, която иска да търгува с Русия ,била добре дошла.
От руска страна в проекта пък ще участват хранителният комбинат „Подольский", обслужващата руска банка и московската верига магазини "Перекрьостак".
Мястото за изграждане на дистрибуционния център, което е избрано е в района на голям хранителен комбинат в Подолск. В него ще може да се прави дообработка или пакетиране по изискванията на магазините. Българските стоки ще бъдат изложени в шоурум, от който поръчват хипермаркетите в Москва. До центъра имало маги- страла, карголетище и жп линия. Предвижда се там да се направи и митнически пункт, за да става освобождаването на стоките и обмитяването им на място.
Нашите стоки са познати като вкусови качества на руския потребител, но през последните 15 г. изчезнаха от московския пазар, каза Кабил.
Дори се продавал болгарский перец произведен в Унгария За български се предлагали и мариновани корнишони от неизвестна фирма, които били сладки за разлика от нашенските.
Маркетинговото проучване щяло да покаже кои са най-търсените родни храни на московския пазар. Сред тях със сигурност били киселите краставички, ловджийска салата от накълцани зеленчуци, имамбаялдъ, което руснаците наричали патладжанов хайвер. Търсели се и сирена, вина, десертно грозде, череши, праскови и кайсии.
По проекта за дистрибуционен център в Русия се работи вече 3 години след анализ на данните за стокообмена ни с бившия СССР, от които се вижда, че износът ни е намалял драстично.
Въпросът е обсъден на заседание на българо-руската комисия за сътрудничество.
На него се решава, че е по-добре вместо да се подписват споразумения на ниво държави, да се работи по конкретни проекти на ниво области.
NO COMENT
Как се връщаме на руския пазар
15.08.2005
15,5 млн. лв. ще струва център за наши храни до Москва
брой 220
ТИХОМИР ТОНЧЕВ
страница 20
Опит за връщане на загубените ни позиции на руския пазар прави земеделското министерство. Министерският съвет разреши от бюджета на агроведомството да се отпуснат 1,5 млн. лв. за изработване на работен проект и маркетингово проучване. Ще се прави голям дистрибуционен център за български хранителни стоки на 30 дка в град Подолск, на 60 км от Москва. Сериозната работа започва наесен и до края на 2005 г. трябва да са готови предпроектните проучвания и да се подпишат договорите за финансиране и строеж. Първата копка пък се очаква да бъде факт догодина.
Това е единствената ни възможност да хванем последния вагон на последния влак към руския пазар, заяви земеделският министър в оставка Нихат Кабил. Работата по проекта е започнала още през 2002 г. Идеята била да се отговори на новите реалности на пазара в Русия, който вече е доминиран от големите търговски вериги, които имали свои изисквания. Подобни дистрибуционни центрове за стоки в Москва пък вече имали китайци, корейци и ирландци.
15,5 млн. лв. ще струва центърът за стоки в Подолск, показват предварителните разчети. Руснаците били готови да възложат изграждането му на българска фирма, споменали, че познават добре качеството на строежите на "Главболгарстрой". Финансирането ще се подели по 50% между българо-руско дружество. Фирмата от наша страна ще се казва "Болгарпродукт". В нея земеделското министерство ще има 34%, а останалите ще се разпределят между общинските тържища Пазарджик, Долни Дъбник, Баните и Марица. Дялове ще имат и търговски фирми от винарството - "Вини Сливен ", от консервната индустрия- "Тропик",Шумен", както и месо и млекопреработватели.
"Болгарпродукт" ще е отворено за участие на нови фирми, идеята е от 34-те процента на земеделското министерство да могат да се купуват акции от компании, които ще пожелаят да се включат в проекта впоследствие, обясни Кабил. Всяка наша фирма, която иска да търгува с Русия ,била добре дошла.
От руска страна в проекта пък ще участват хранителният комбинат „Подольский", обслужващата руска банка и московската верига магазини "Перекрьостак".
Мястото за изграждане на дистрибуционния център, което е избрано е в района на голям хранителен комбинат в Подолск. В него ще може да се прави дообработка или пакетиране по изискванията на магазините. Българските стоки ще бъдат изложени в шоурум, от който поръчват хипермаркетите в Москва. До центъра имало маги- страла, карголетище и жп линия. Предвижда се там да се направи и митнически пункт, за да става освобождаването на стоките и обмитяването им на място.
Нашите стоки са познати като вкусови качества на руския потребител, но през последните 15 г. изчезнаха от московския пазар, каза Кабил.
Дори се продавал болгарский перец произведен в Унгария За български се предлагали и мариновани корнишони от неизвестна фирма, които били сладки за разлика от нашенските.
Маркетинговото проучване щяло да покаже кои са най-търсените родни храни на московския пазар. Сред тях със сигурност били киселите краставички, ловджийска салата от накълцани зеленчуци, имамбаялдъ, което руснаците наричали патладжанов хайвер. Търсели се и сирена, вина, десертно грозде, череши, праскови и кайсии.
По проекта за дистрибуционен център в Русия се работи вече 3 години след анализ на данните за стокообмена ни с бившия СССР, от които се вижда, че износът ни е намалял драстично.
Въпросът е обсъден на заседание на българо-руската комисия за сътрудничество.
На него се решава, че е по-добре вместо да се подписват споразумения на ниво държави, да се работи по конкретни проекти на ниво области.
NO COMENT