Sluchaen » 19/09/2005, 18:03
Животът ми е като весел панаир, твърди собственикът на най-големия лунапарк
Вестник (газета) Стандарт
Бизнесмен пренесе морето в Търговище
01.07.2005
Боян Смиленов направи басейн с подводни пещери и водопади
брой 4482
Румяна НИКОЛОВА
страница 34
Виенски колела, въртележки и влакче на ужасите - панаирът, за който всяко дете по света мечтае. Един мъж от Търговище успя да превърне този свой блян в доходен бизнес.
Преди 5 г. 41-годишният Боян Смиленов и двамата му съдружници създават най- големия частен лунапарк в страната "Атракцион". И досега той си остава единственият панаир на колела в България, казва бизнесменът.
Верен на принципа "шоуто трябва да продължи", Смиленов не се задоволява само с това. Две години след като създава лунапарка, той прави друга грандиозна инвестиция в родния си град. Тогава в Търговище отваря врати най-голямата в Североизточна България дискотека "Блу меджик" с близо 2000 места.
Но и тя не е достатъчна, за да утоли жаждата на бизнесмена за емоции и невероятни атракции. Така се ражда идеята му, която би учудила и най-заклетите авантюристи - да пренесе морето в Търговище.
На 30 юни в града бе открит третият по големина аквапарк у нас. Комплексът е разположен на площ от 20 декара и може да посреща до 2000 гости. Изкуственото езеро наподобява морски бряг с вълни и пясък. Съоръжението е на няколко нива, а за любителите гмуркачи са изградени подводни пещери. Естакади от водопади и буйна растителност създават настроение за екзотика. Детският кът разполага с водна пързалка, басейни, пясъчник и люлки. Насред водата е заседнал старинен дървен кораб, който сякаш се е забил в огромен айсберг. В него са разположени ресторанти и увеселителни заведения. Водният комплекс разполага с козметичен център и зала за масажи. Освен шезлонги, около басейна са разпънати и малки шатрички, създавайки илюзията за туземско селище.
Най-доволни от уникалния и интересен бизнес на Боян Смиленов, естествено са децата му -5-годишният му Берг и 14-годишната Алиса. Лъчезарните и слънчеви хлапета растат с неговите идеи и искат да продължат започнатото, за да даряват хората с радост.
И досега лунапаркът на Смиленов си остава единственият панаир на колела в България. Някои от люлките и детските въртележки са лична негова разработка, а едно от виенските колела е по идея на съдружника му и е изработено в България. "За мен щастието се измерва с усмивките върху лицата на младежите и техните възгласи във вихъра на въртящите се гондоли и летящите лодки. Няма нищо по- хубаво от това да сбъдваш желанията на децата и да им доставяш радост", обяснява бизнесменът.
Спомените му го връщат години назад. Когато по време на традиционния пролетен панаир в Търговище той тайно от родителите си излизал от дома и прекарвал незабравими мигове с приятелите си на "блъскащите колички". И сега атракцията с малките автомобили си остава най-любимото му развлечение, фенове на пътуващия лунапарк има в цялата страна. "Няма населено място, където да не сме отсядали", твърди Боян. Воден от девиза си, че "всеки човек на този свят има право да бъде щастлив", бизнесменът никога не е пренебрегвал децата инвалиди и сираците. Във всеки град на страната в неговия лунапарк те могат да ползват люлките и развлекателните съоръжения безплатно. В момента пътуващият панаир "Атракцион" е разпънал шатри на морския бряг в Несебър, където ще радва летовниците през целия туристически сезон.
Най-добрият лек срещу напрегнатото ежедневие и стреса е да възприемаш живота като един весел панаир, философски обобщава бизнесменът.
в. (газета) Пари
България става център на стъкларската индустрия в Източна Европа
12.08.2005
Разчитаме, че турският холдинг Шишеджам ще разреши проблема с безработицата в региона, казват местните хора
брой 154
Мила КИСЬОВА
страница 24
ОСНОВНА заслуга за бързата реализация на инвестиционните намерения на Шишеджам има и намесата на държавата и общината. Проектът е пример колко активна може да бъде нашата администрация в привличането на чужди инвеститори. Само за няколко месеца институциите се задействаха и построиха път и жп линия до обекта. Общо 13.5 млн. лв. е вложила държавата в инфраструктура, за да подпомогне проекта на Шишеджам. Освен пътища тя е изградила и водоснабдяването, и канализацията, електрифицирането, подстанция за високо напрежение... Теренът от над 850 дка, на който ще се разгърнат всички производства, е подарен на турския холдинг.
Усилията си заслужават, защото проектът на Шишеджам в Търговище е изключително амбициозен. Заводът за домакинско стъкло например ще стане лидер в Централна Европа. На 27 юли тук бе запалена най-голямата пещ за стъкло в света. Близо месец е необходим, за да се постигне нужната температура над 1000 градуса за производството на стъклото. Капацитетът й е 210 т на ден. Осемте линии бързооборотни машини вече са монтирани и чакат първите порции течно стъкло. Годишно те ще бълват 235 млн. бройки чаши, купи, чинии, вази и всякакви домакински прибори. Всички те ще носят марката Пашабахче, която по пазарен дял е на трето място в света. Преотстъпването на печалбата в този страдащ от висока безработица регион и турскоговорещото население са основната причина за избора на Търговище. Тук вече са назначени 580 души. От тях 475 са пряко заети с производството на домакинска стъклария. Познават се по сините гащеризони и белите каски - запазена марка на всички работещи за Шишеджам в Турция и извън нея. Не всички сме от Търговище, има хора от Разград и Омуртаг, ми казва един от работниците. Той, също като голяма част от назначените, е бил два месеца на обучение в истанбулския завод на Шишеджам.
В трите завода в Търговище ще се открият близо 1100 работни места. Още преди пускането на първия обект се почувства оживление в града, казва областният управител Бехчет Керим. Цените на имотите са се повишили три пъти, а безработицата е паднала с 10%. Това е само началото, казва той и очаква стъкларското производство да привлече пет пъти повече съпътстващи работни места.
СУРОВИНИТЕ
Основните суровини за производство на стъкло са пясък и сода. Засега не се налага да внасяме суровина, ще използваме българско производство, казва Азери. Пясъкът ще се доставя от Каолин АД, където той е допълнителен продукт при производството на каолин. За производството на дома- кинска стъклария е нужен пясък с ниско съдържание на желязо. Шишеджам предвижда да проучи има ли такива находища у нас.
Содата ще идва от Солвей-Соди, където турският холдинг държи част от капитала.
При годишно производство на 235 млн. бройки домакински стъклени прибори особено важен се явява проблемът с опаковките. В Турция имаме фабрика за хартиен амбалаж и на първо време ще го внасяме оттам, казва Азери. Тя обаче заявява, че са готови да работят с български производители, ако покрият изискванията за качество. Две български фирми вече са проявили интерес и предстои да посетят фабриката на холдинга в Турция, за да се запознаят с производството там.
Само информация - NO COMENT