А способны сделать ту же работу в поле.
Поначало Съветските комбайни , проектирани за безбрежните руски и украински степи, с висок преразход на гориво и масло (нещо което не се ценеше в СССР), и високи загуби в продукция, никога не са били подходящи за терените в България. Акцентът тогава в СССР, беше в обработката на големи площи, при оскъдна работна ръка.
Самият факт, че СССР - най-голямата по площ държава, беше най-големия нетен вносител на зърно, говори достатъчно сам по-себе си .
Причината, да се срещат съветски комбайни по българските полета, е същата, поради която се срещат "Жигули-та" и "Москвич-и" по българските пътищата , и олицетворява най-вече, всеобщата ни бедност. И тя (причината) е :
- техниката е закупена на много ниска цена (безценица).
- частите, все още се намират на безценица.
- трудът, за ремонт и поддръжка също е на безценица.
- повечето собственици на Соц.техника, си я поддържат сами. (Не сме се научили все още, да си ценим нито труда, нито времето).
Написах всичко това, тъй-като харесвам нещата да се назовават такива каквито са. А тъй като, за съветските трактори нищо не знам, съм длъжен да приема априори, че за тях, Вие сте напълно прав.
Съответно, ще похваля съветските инструменти за машинна, шлосерска обработка (.... видове стомани, диамантени инструменти и т.н.). Здрави , качествени, евтини, произведени без да се жалят дефицитни суровини. За съжаление, качествените неща, в период на криза, изчезват първи , както се казва : " яко дим".