Защита прав потребителей

Законодательство Болгарии: конституция, кодексы, законы...

Модератор: Юрий

Защита прав потребителей

Сообщение Alli » 08/04/2008, 02:51

скажите пожалуйста как "работает" закон о защите прав потребителей в Болгарии???
Alli
 
Лет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форуме
 
Сообщения: 28
Зарегистрирован: 03/03/2008, 00:23
Откуда: Varna

Сообщение Сергей Попов » 08/04/2008, 08:50

Заявление в Комисия за защита на потребителите-провирка Комиссии-помирительная встреча между потребителем и торговцем.Кто недоволен результатом-в суд.
Аватара пользователя
Сергей Попов
 
Лет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форуме
 
Сообщения: 1258
Зарегистрирован: 01/10/2007, 16:01
Откуда: Бургас

Сообщение ANN-1 » 08/04/2008, 09:54

Сергей Попов писал(а):Заявление в Комисия за защита на потребителите-провирка Комиссии-помирительная встреча между потребителем и торговцем.Кто недоволен результатом-в суд.

Сейчас уже есть возможность обращаться с прямым иском или преюдициальным вопросом в Европейский суд в Люксембурге, в случае нарушения дирекрив или регламентов ЕС.... :wink:
ANN-1
 
Лет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форуме
 
Сообщения: 381
Зарегистрирован: 14/06/2006, 16:53

Сообщение Alli » 08/04/2008, 22:10

Начала ету тему потому, что в субботу купила обалденние туфли в магазине. но моя радость била недолгой. на следующей же день на 15 минуте они "развалились". в магазине мне отказали в возврате денег, а предложили лишь вибрать "что-нибудь другое". Но после такого инцидента вибирать что-либо другое в етом магазине не хотелось. Придя в бешенстве домой, начала штудировать инет. нашла закон за защита на потребителе. если я правильно поняла, то согласно чл 117 (http://www.potrebitel.bg/modules.php?na ... page&pid=6) мне должни били вернуть деньги. Помогите пожалуйста разобраться в БГ законодательстве и отстоять интереси потребителя
Alli
 
Лет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форуме
 
Сообщения: 28
Зарегистрирован: 03/03/2008, 00:23
Откуда: Varna

Сообщение Фунтик » 09/04/2008, 09:33

О защите прав потребителя здесь никто не слышал. Во всяком случае менеджер одного крупного магазина сильно удивился, когда я попытался вернуть электроплиту. Сломалась она месяц после покупки. Купил год назад свитер, после третьего раза он пошел по швам, деньги не вернули.
Аватара пользователя
Фунтик
 
Лет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форуме
 
Сообщения: 113
Зарегистрирован: 22/11/2007, 12:46

Сообщение Сергей Попов » 09/04/2008, 09:36

Фунтик писал(а):О защите прав потребителя здесь никто не слышал. Во всяком случае менеджер одного крупного магазина сильно удивился, когда я попытался вернуть электроплиту. Сломалась она месяц после покупки. Купил год назад свитер, после третьего раза он пошел по швам, деньги не вернули.

Неправда.Попробуйте в следующий раз дорожку,которую нарисовал выше.Проверено на практике.Как раз тема прав потребителей в последнее время очень модная.
Аватара пользователя
Сергей Попов
 
Лет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форуме
 
Сообщения: 1258
Зарегистрирован: 01/10/2007, 16:01
Откуда: Бургас

Сообщение Alli » 09/04/2008, 11:22

Фунтик писал(а):О защите прав потребителя здесь никто не слышал.


что правда, то правда. не научились еще потребители отстаивать свои права. да и продавци закона в глаза никогда не видели, показивают мне какие-то внутренние инструкции. да еще и хамят. не думала я, что в стране евросоюза :lol: так далеки от цивилизации
Alli
 
Лет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форуме
 
Сообщения: 28
Зарегистрирован: 03/03/2008, 00:23
Откуда: Varna

Сообщение Сергей Попов » 09/04/2008, 11:26

Хотите верите,но только вернулся из магазина,в котором поменял кран,купленный 4 года назад.Гарантия-5 лет и не было проблем.Правда,бумажки у меня на руках были. :idea:
Аватара пользователя
Сергей Попов
 
Лет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форуме
 
Сообщения: 1258
Зарегистрирован: 01/10/2007, 16:01
Откуда: Бургас

Сообщение Светла-На » 19/04/2008, 09:06

Фунтик писал(а):О защите прав потребителя здесь никто не слышал.


У вас устаревшая информация.

Слышали, и даже побаиваются. Лучше сначала еще в магазине припугнуть Комиссией, если не подействует - есть сайт и телефоны - звоните, там любезно обьясняют что и как делать.
Светла-На
 
Лет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форуме
 
Сообщения: 306
Зарегистрирован: 25/06/2006, 09:10
Откуда: Варна, Болгария

Сообщение Harita » 19/04/2008, 09:12

Светла-На писал(а):
Фунтик писал(а):О защите прав потребителя здесь никто не слышал.


У вас устаревшая информация.

Слышали, и даже побаиваются. Лучше сначала еще в магазине припугнуть Комиссией, если не подействует - есть сайт и телефоны - звоните, там любезно обьясняют что и как делать.


Подпишусь!!
Никогда не было проблем с возвратом. Они раз даже возвращали постиранную и поглаженную рубашку (ну не заметила я дефект до последнего :oops: )
...
Harita
 
Лет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форуме
 
Сообщения: 1506
Зарегистрирован: 07/02/2005, 02:23
Откуда: Добрич-Варна/Минск

Сообщение Юрий » 19/04/2008, 13:34

Фунтик писал(а):О защите прав потребителя здесь никто не слышал. Во всяком случае менеджер одного крупного магазина сильно удивился, когда я попытался вернуть электроплиту. Сломалась она месяц после покупки. Купил год назад свитер, после третьего раза он пошел по швам, деньги не вернули.
У меня никаких проблем не возникало, но надо иметь доказательство того, что куплено именно в данном магазине и когда.
"Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.
Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.

(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.

(4) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:

1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;

2. намаляване на цената.

(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.

(3) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.

Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.

(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.

(3) Упражняването на правото на потребителя по ал. 1 не е обвързано с никакъв друг срок за предявяване на иск, различен от срока по ал. 1. "
Хотя в Законе есть пункт о возврате товара,который вам не подошел по той или др. причине (Чл. 55. (1) Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор от разстояние в срок 7 работни дни, считано от датата на:
1. получаване на стоката от потребителя, ...), только с данным пунктом возникают проблемы: как правило, предлагают заменить на другой товар, а не вернуть деньги. Как, я понял, пробив чек, продавци не знают, как в будущем оформить возврат, чтобы потом невозникнуло проблем с буйгалтерским оформлением...
А, основная причина в том, что сами люди не знают о сушествовании закона и куда обратиться, если появилась проблема.
Текст Закона можете посмотреть здесь:
http://www.bcnl.org/doc.php?DID=61

Юрий
Фирма "Контакт-БгРу" ЕООД, г.София, 1574, ул.Теменуга, 2А, ап.20, Болгария
тел: +359-878919265; +359-897919269, e-mail: yurij.abashev[A]gmail.com , Skype: abashev;
www.facebook.com/yurijabashev , http://vk.com/aboutbulgaria
Аватара пользователя
Юрий
Author
 
Лет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форумеЛет на форуме
 
Сообщения: 17469
Зарегистрирован: 16/03/2004, 14:19
Откуда: Sofia, Bulgaria


Вернуться в Законодательство

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 218