Сергей Попов писал(а):Заявление в Комисия за защита на потребителите-провирка Комиссии-помирительная встреча между потребителем и торговцем.Кто недоволен результатом-в суд.
Сейчас уже есть возможность обращаться с прямым иском или преюдициальным вопросом в Европейский суд в Люксембурге, в случае нарушения дирекрив или регламентов ЕС....
Начала ету тему потому, что в субботу купила обалденние туфли в магазине. но моя радость била недолгой. на следующей же день на 15 минуте они "развалились". в магазине мне отказали в возврате денег, а предложили лишь вибрать "что-нибудь другое". Но после такого инцидента вибирать что-либо другое в етом магазине не хотелось. Придя в бешенстве домой, начала штудировать инет. нашла закон за защита на потребителе. если я правильно поняла, то согласно чл 117 (http://www.potrebitel.bg/modules.php?na ... page&pid=6) мне должни били вернуть деньги. Помогите пожалуйста разобраться в БГ законодательстве и отстоять интереси потребителя
О защите прав потребителя здесь никто не слышал. Во всяком случае менеджер одного крупного магазина сильно удивился, когда я попытался вернуть электроплиту. Сломалась она месяц после покупки. Купил год назад свитер, после третьего раза он пошел по швам, деньги не вернули.
Фунтик писал(а):О защите прав потребителя здесь никто не слышал. Во всяком случае менеджер одного крупного магазина сильно удивился, когда я попытался вернуть электроплиту. Сломалась она месяц после покупки. Купил год назад свитер, после третьего раза он пошел по швам, деньги не вернули.
Неправда.Попробуйте в следующий раз дорожку,которую нарисовал выше.Проверено на практике.Как раз тема прав потребителей в последнее время очень модная.
Фунтик писал(а):О защите прав потребителя здесь никто не слышал.
что правда, то правда. не научились еще потребители отстаивать свои права. да и продавци закона в глаза никогда не видели, показивают мне какие-то внутренние инструкции. да еще и хамят. не думала я, что в стране евросоюза так далеки от цивилизации
Хотите верите,но только вернулся из магазина,в котором поменял кран,купленный 4 года назад.Гарантия-5 лет и не было проблем.Правда,бумажки у меня на руках были.
Фунтик писал(а):О защите прав потребителя здесь никто не слышал.
У вас устаревшая информация.
Слышали, и даже побаиваются. Лучше сначала еще в магазине припугнуть Комиссией, если не подействует - есть сайт и телефоны - звоните, там любезно обьясняют что и как делать.
Фунтик писал(а):О защите прав потребителя здесь никто не слышал.
У вас устаревшая информация.
Слышали, и даже побаиваются. Лучше сначала еще в магазине припугнуть Комиссией, если не подействует - есть сайт и телефоны - звоните, там любезно обьясняют что и как делать.
Подпишусь!!
Никогда не было проблем с возвратом. Они раз даже возвращали постиранную и поглаженную рубашку (ну не заметила я дефект до последнего )
Фунтик писал(а):О защите прав потребителя здесь никто не слышал. Во всяком случае менеджер одного крупного магазина сильно удивился, когда я попытался вернуть электроплиту. Сломалась она месяц после покупки. Купил год назад свитер, после третьего раза он пошел по швам, деньги не вернули.
У меня никаких проблем не возникало, но надо иметь доказательство того, что куплено именно в данном магазине и когда.
"Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.
Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
(4) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
2. намаляване на цената.
(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.
(3) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.
Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.
(3) Упражняването на правото на потребителя по ал. 1 не е обвързано с никакъв друг срок за предявяване на иск, различен от срока по ал. 1. "
Хотя в Законе есть пункт о возврате товара,который вам не подошел по той или др. причине (Чл. 55. (1) Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор от разстояние в срок 7 работни дни, считано от датата на:
1. получаване на стоката от потребителя, ...), только с данным пунктом возникают проблемы: как правило, предлагают заменить на другой товар, а не вернуть деньги. Как, я понял, пробив чек, продавци не знают, как в будущем оформить возврат, чтобы потом невозникнуло проблем с буйгалтерским оформлением...
А, основная причина в том, что сами люди не знают о сушествовании закона и куда обратиться, если появилась проблема.
Текст Закона можете посмотреть здесь:
http://www.bcnl.org/doc.php?DID=61