Модератор: Юрий
Христо писал(а):Урегулиран парцел с площ 405кв. метра. Намира се на 200 метра от плаж Бутамята, в близост до ваканционен комплекс Стела Марис. Има панорама към близката гора. Парцела е с правилна правоъгълна форма и лице 15 метра. Отреден за жилищно застрояване, с височина до 10 метра, плътност 40% и кинт 0. 8. Ток и вода няма. Цена 22 000 евро.
apel писал(а):Христо писал(а):Урегулиран парцел с площ 405кв. метра. Намира се на 200 метра от плаж Бутамята, в близост до ваканционен комплекс Стела Марис. Има панорама към близката гора. Парцела е с правилна правоъгълна форма и лице 15 метра. Отреден за жилищно застрояване, с височина до 10 метра, плътност 40% и кинт 0. 8. Ток и вода няма. Цена 22 000 евро.
Спасибо ха предложение, Христо!
Правильно ли я понимаю, что это конец улмцы Бутамято, справа? Там вроде бы проблема с подводкой тока и воды (по словам местных жителей) - неизвестно, когда будут подведены - вроде бы тема тянется уже несколько лет...
Если я правильно понял расположение участка, то наверное нет, хотя цена ОЧЕНЬ радует!
Если же я ненправильно понимаю, то м.б. Вы укажете его положение в терминах плана Синеморца (например: ул. Бутамято, 7-й поворот налево, с левой стороны или ул Сианстар, середина, слева), если не сложно? - план у меня есть, а названий комплексов я не знаю
Да и площадь все-таки маловата...
apel писал(а):При этом предлагающий участок уверяет, что при его покпке владелец прилегающей к улице части ОБЯЗАН обеспечить мне проход/проезд на мой участок через свою территорию (и так вроде во всем мире).
А риелтер, предлагающий другой участок уверяет, что никто мне по закону ничего не должен и владелец второй половины может даже требовать с меня плату за проез/проход на мой участок через свою территорию....
Хотя процедура и не сложная, но мало кто желает заниматься, поетому и цена вашего участка такая низкая, по сравнению с др.аналогичными.Документът, който установява правото на преминаване през чуждия поземлен имот е писмен договор с нотариална заверка на подписите при постигнато съгласие между заинтересуваните лица или заповед на кмета на общината при липсата на подобно съгласие. Той е предназначен да служи на:
1. заявителя-собственик на господстващия имот, за да:
1.1. извърши заплащане на дължимото обезщетение по договора за установяване на право на преминаване;
1.2. поиска разваляне на договора за установяване на право на преминаване, когато се възпрепятства установения достъп;
1.3. поиска вписване на договора по чл. 192, ал. 1 или на заповедта по чл. 192, ал. 2 в имотния регистър по партидата на поземления имот, който се обслужва от учреденото право на преминаване, и по партидата на поземления имот, върху който е учредено правото на преминаване;
1.4. поиска вписване в имотния регистър по партидата на поземления имот, който се обслужва от учреденото право на преминаване, по партидата на държавния или на общинския поземлен имот, върху който е учредено правото на преминаване, и в акта за държавна или за общинска собственост;
1.5. завземе (ползва) частта от поземления имот, определена за проход;
1.6. поиска отразяването на параметрите на учреденото право на преминаване за линейни енергийни обекти в кадастъра (чл. 64, ал. 1 ЗЕ);
1.7. поиска отразяване в кадастъра на параметрите на сервитута на въздушните или подземните електронни съобщителни мрежи и съоръжения (чл. 287, ал. 1 ЗЕС).
2. собственика на служещия имот за да:
2.1. поиска преди издаване на заповедта, предварително заплащане на дължимото обезщетение за вредите, които се причиняват на служещия имот по повод реализирането на правото на преминаване;
2.2. поиска отмяна на заповедта или разваляне на договора, когато се излезе извън обема на учреденото право на преминаване.
С правото на преминаване не могат да се влошават условията за застрояване на поземлените имоти, да се препятства установеният им начин на трайно ползване и да се засягат разрешени строежи или съществуващи сгради, освен ако това не е изрично уговорено между собствениците със сключения договор. Под съществуващи сгради в конкретния случай следва да се разбира само законно изградените;
По изключение, поради липса на друга техническа възможност или когато друго техническо решение е явно икономически нецелесъобразно, с разрешение на министъра на регионалното развитие и благоустройството - за държавните поземлени имоти, съответно с решение на общинския съвет - за общинските поземлени имоти може да се допусне влошаване в условията за застрояване и ползване на държавни или общински поземлени имоти при учредяване право на преминаване към други имоти.
3. Право на преминаване може да се установи през урегулирани или неурегулирани поземлени имоти;
І. Ход и правно действие на процедурата
Тогава, когато между заинтересуваните страни е постигнато съгласие за обема, срока и за размера на обезщетението за правото на преминаване няма необходимост от административна намеса и участие на административен орган в процедурата.
Когато липсва съгласие за издаването на заповед за установяване право на преминаване през чужд поземлен имот, заинтересуваното лице подава молба в деловодството на общинската или районната администрация, или областната управа (в случаите, в които се установява право на преминаване през имоти - държавна собственост).
Към молбата се прилагат:
1. Документ за собственост или други вещно права за поземления имот, до който ще се осъществява достъпа;
2. Скица-извадка от действащ подробен устройствен план (ПУП), кадастрален план (КП), кадастрална карта (КК) - в необходимия обхват, с което да се докаже, че друго техническо решение за осигуряване на достъпа е явно икономически нецелесъобразно;
3. Предложение за начина на преминаването (допустими са варианти);
4. Други документи.
Заповедта се издава от кмета на общината или района
Съгласно чл. 192, ал. 3 правото на преминаване през държавни или общински поземлени имоти се учредява, когато друго техническо решение е явно икономически нецелесъобразно, със заповед на областния управител, съответно със заповед на кмета на общината;
В случай че правото на преминаване (сервитутната зона) засяга имот, за който в полза на енергийното предприятие е учредено право на строеж, неговата регламентация се уговаря в акта за учредяване право на строеж (чл. 64, ал. 8 ЗЕ).
Когато сервитутната ивица, възникнала в полза на предприятието, осъществяващо електронни съобщения попада в имот, за който се учредява право на строеж, сервитутът върху имота се посочва в акта за учредяване на право на строеж (чл. 191, ал. 2 ЗЕС).
Съгласно чл. 57, ал. 5 от АПК срокът за издаване на заповедта не може да бъде по-дълъг от един месец от датата на постъпване на молбата.
Процедурата се извършва от длъжностно лице от общинската администрация, или от областната администрация (ако правото на преминаване засяга имот - държавна собственост), което:
1. Проучва по представената скица, документи за собственост, документация в общинската администрация, предложения проход следните обстоятелства:
1.1. предвижданията на действащия ПУП или състоянието на поземления имот/имоти по действащия КП или КК;
1.2. наличието на условията за прилагане на чл. 192 от ЗУТ, като съобразява и изискванията на специалните нормативни актове - ЗЕ, ЗЕС и др.;
2. Уведомява заинтересуваните лица за началото на процедурата;
3. Извършва оглед на място, за да прецени дали не се влошават условията на застрояване, трайно ползване или разрешени или съществуващи строежи в служещия поземлен имот;
4. Изработва проект на прохода или одобрява предложения вариант от заявителя;
5. Уведомява комисията по чл. 210 от ЗУТ за определяне на дължимото обезщетение;
6. Изготвя проект на заповед за установяване правото на преминаване, като прилага като неразделна част към нея скицата с нанесените граници на прохода;
7. В тридневен срок от издаването на заповедта уведомява заинтересованите лица - заявителя и възложителите (собствениците и носителите на ограничени вещни права) на засегнатите поземлени имоти, включително тези, които не са участвали в производството.
Не съществува пречка служителят да внесе преписката за разглеждане в общинския експертен съвет. Неговото решение не подлежи на обжалване, то има характера на становище на консултативен орган и не е задължително за кмета на общината. Същия характер има и решението на областния експертен съвет по устройство на територията;
Размерите, разположението и специалният режим за упражняване на сервитутите за изграждане на електронни съобщителни мрежи, съоръжения и свързаната с тях инфраструктура са индивидуални и се определят по ред и начин, определени в наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, министъра на земеделието и храните и председателя на Държавната агенция за информационни технологии и съобщения (чл. 292 ЗЕС).
ІІ. Приключване на процедурата и обжалване
Заповедта или отказът за издаването й имат характера на индивидуален административен акт и могат да се обжалват относно тяхната законосъобразност по съдебен ред по реда на чл. 213 и чл. 215, ал. 1 от ЗУТ от заявителя - собственик на господстващия имот или от собствениците или носители на ограничени вещни права в служещия имот.
Обжалването на заповедта на кмета се извършва в 14-дневен срок от съобщаването й пред съответния административния съд, (чл. 215, ал. 1 от ЗУТ).
Подадената жалба има суспензивен ефект и спира действието на заповедта до постановяване на необжалваем съдебен акт.
Съгласно чл. 215, ал. 2 от ЗУТ решението на комисията на общината за определяне на дължимото обезщетение подлежи на обжалване по реда на АПК като по делото се призовават общината и заинтересуваните страни.
Если речь идет именно о покупке иделаьных частей от участка земли,то и обсуждать не смысла: потом будете связаны с др. собственником до "скончания веков": что бы не пожелали сделать на участке за все придется просить согласие соседа, и любую мелочь нужно будет с ним согласовывать....alex_pp писал(а):Мне кажется, все немного проще и автору предлагают купить идеальную часть участка, на котором (судя по неразборчивым каракулям на кадастриальном плане) разрешено строительство двух домов дачного типа. Разделить участок таких размеров вдоль(при выходе на улицу "лице" около 20м) или поперек, не оставив никакого выхода, мне видится проблематичным. Так что, вероятнее всего, продавец имел ввиду (или умолчал о реальном ситуации) то, что произошло разделение идеальных частей между сособственниками. Иными словами речь идет об общем дворе.
Христо писал(а):Понятия не имею где это - это не мой участок.
Раньше, попутно с ремонтом, искал дома для россиян, смотрел, оценивал; вот и остались болгарские сайты. Я просто пересмотрел все и это единственный, дешевый участок подходящий под ваши условия. Везде всё намного дороже.
Если хотите я могу написать или позвонить хозяину, мне все-таки дешевле, чем из России и узнаю что и как.
apel писал(а):alex_pp, спасибо!
Нет, участок вроде бы был поделен при предыдущей продаже.
Laki495 писал(а):по последним данным около 16000 россиян обманули при покупке земельных участков и домов. И все потому, что советов не слушают или думают, что в БГ как в России или цивилизованной Европе.. не так )))))))))))
Laki495 писал(а):Правильно ли я понимаю, что это конец улмцы Бутамято, справа? Там вроде бы проблема с подводкой тока и воды (по словам местных жителей) - неизвестно, когда будут подведены - вроде бы тема тянется уже несколько лет...
дело не в подводке- спрашивайте где ТОЧКА ПОДКЛЮЧЕНИЯ к этим сетям . ТО, что есть у соседей не факт, что будет у вас . И канализация.
Laki495 писал(а):нет,вы правы. Меня сейчас так по 3 участкам разводили)) чисто для русских байки риэлторы лепят, что раз у соседа все есть, то и у вас будет. Еще вариант- сосед вам воду будет продавать по своей цене- такие случаи я тоже знаю
росен петров писал(а):Кажды участок,подключается самостоятельно с Вода и Свет.На каждом участке,мощность может быть разная.В зависимости от строительство,предназначение и нужду.Для новое строительство,обычно делают времянку ,с мощность около 20 кв. Нужно предварительно справится с ЕВН и ВиК.Возможости о проблем существуют,особенно ,если участок ещо не вошел в регуляции и нет КЗП
apel писал(а):Laki495 писал(а):нет,вы правы. Меня сейчас так по 3 участкам разводили)) чисто для русских байки риэлторы лепят, что раз у соседа все есть, то и у вас будет. Еще вариант- сосед вам воду будет продавать по своей цене- такие случаи я тоже знаю
Спасибо! "Порадовали"
Laki495 писал(а):не за что;) сама иногда грущу по хорошему участку,но связываться с проблема воды и тока в чужой стране нет никакого желания
росен петров писал(а):К-квартальны .З- Застроительны .П -План.Определяет начин застройки, дороги и т.д.
росен петров писал(а):К-квартальны .З- Застроительны .П -План.Определяет начин застройки, дороги и т.д.
Laki495 писал(а):Это геодезия
Юрий писал(а):росен петров писал(а):К-квартальны .З- Застроительны .П -План.Определяет начин застройки, дороги и т.д.
Росен хочет сказать, что перед покупкой участка надо получить копию скицы (плана участка) и изучить его. Если на нем нет надписей, что на данном участке предвидено (разрешено) строить, желательно сходить в общину и узнать у архитектора или техника, какие подводки предвидены и откуда? В Общине в отделе архитектора должен быть КЗП.
Юрий
росен петров писал(а):ЕТО- КЗП!!!!!!!!Ето не "геозезия.
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 2